Vyhledávání


"Každé skutečné dobrodružství vzniká nárazem fantazie na skutečnost..."
 

 

Kněz

Kněz je bojovým a podpůrným povoláním pro bojová povolání.

Do začátku není u kněze potřeba žádných speciálních předmětů. Výjimku tvoří symbol, který je jedinou podmínkou pro většinu modliteb.

Určitě ale neuškodí sehnat si kvalitní zbroj a vybrat si některé z bojových dovedností a podle toho zbraň.

 

Jak se Modlit:
Kněz sesílá své modlitby pomocí Mantry.
Každá Mantra má část povinnou a část volnou.
Povinná část Mantry:
Každá Mantra začíná oslovením boha, následované čárkou a mezerou.
Pak následuje povinná část uvedená u modlitby.
Nepovinná část Mantry:
Zbytek Mantry může hráč doplnit podle svého. Na seslanou modlitbu nemá žádný vliv, ale vypovídá to o RP hráče.
Příklad: (podtržené části jsou povinné)
Modlitba stvoř vodu - (CreateWaterPrayer): Helme, uhas žízeň naši.
ale klidně i Helme, uhas žízeň mou ať můžu nadále velebit jméno tvé... nebo Helme, uhas žízeň protože pivo nám došlo. (jen si nejsem jist Helmovo reakcí na poslední uvedenou modlitbu)
Lloth, dej mi sílu ať nepřátele tvé rozdrtím (modlitba DivinePowerPrayer)
Gruumshi, zraň smrtelně každého smrdutého elfa ! (modlitba HarmPrayer)
Je NUTNÉ dodržet správný tvar oslovení boha: Helme, Corellone, Lloth, Moradine, Jondalo, Gruumshi (k Glittergoldovi se nelze modlit)

 

Přístup k modlitbám:
Přístup kněze k různě obtížným modlitbám je dán:
1, Meditací: Výše skillu ovlivňuje přístup do jednotlivých Kapitol.
2, Knězovo bohem: Modlitba je prosba o pomoc, směřovaná na knězova boha. Pokud se bůh vyžívá v krveprolití, těžko bude podporovat léčivé modlitby.
3, Postavením kněze v organizaci, pracovně ji nazýváme Řád. Vyšší postavení v organizaci zaručuje přístup k lepším zdrojům (tajné knihovny řádu, tajemství vyšších postů atd. - to vše je RP důvod, ne systémový!) a tím k lepším modlitbám.

Sféry vlivu bohů:
Následující popis by vám měl pomoci s výběrem boha, kterého budete vzývat.
Časem přidám i přesvědčení boha - kněz bude muset mít stejné. (pravděpodobně se automaticky změní ve chvíli kdy dostane Symbol daného boha)
Helm – Opatrovník - Vyznává: Požehnání +1, Avatar +1, Manipulační modlitby +2 - Nesnáší: Přímé zranění -1, Prokletí -1
Corellon Larethian – Vědoucí - Vyznává: Nepřímá léčba +2, Nepřímé zranění +1 - Nesnáší: Prokletí -1
Lloth – Skrytá hrozba - Vyznává: Nepřímé zranění +2, Prokletí +2, Avatar +1 - Nesnáší: Přímá léčba -2, Přímé zranění -1
Moradin – Síla jedince - Vyznává: Přímá léčba +2, Přímé poškození +2 - Nesnáší: Požehnání -2
Garl Glittergold – Skrytý válečník - Vyznává: Manipulační modlitby +2, Prokletí +1 - Nesnáší: Přímé zranění -1 - Garla nelze uctívat, jeho sféry zájmu jsou spíše symbolické.
Jondala – Ochránkyně života - Vyznává: Léčení +2, Oživování +2 - Nesnáší: Destrukce -2
Gruumsh – Krutý válečník - Vyznává: Přímé zranění +3 - Nesnáší: Nepřímá léčba -1, Duchovní sféra -1

Sféry, podsféry a modlitby, které do nich spadají:
Sféra Léčení:
- podsféra Přímé léčby (všechny modlitby léčící přímo životy ...)
- podsféra Nepřímé léčby (léčení jedů, nemocí, regenerace ...)
- podsféra Požehnání (bonusy do atributů, skillů nebo odolností, Požehnání ...)

Sféra Destrukce:
- podsféra Přímého zranění (všechny modlitby působící přímé zranění ...)
- podsféra Nepřímého zranění (otravy, strach ...)
- podsféra Prokletí (postihy do atributů, skillů nebo odolností, Prokletí ...)

Sféra Duchovní:
- podsféra Oživování (oživovací modlitby)
- podsféra Vyvolání Avatara (někde zkráceně Avatar)
- podsféra Sebeproměny
- podsféra Manipulační (světlo, stvoření vody, čištění jídla/vody, ochrana před fyzickými útoky atd.)

Pokud bůh vyznává/nesnáší celou sféru, vztahuje se jeho vliv na všechny její podsféry.

Postavení kněze:
Kněží mají tendenci sdružovat se do Řádů.
Řády mají svoji strukturu a tomu odpovídající postavení kněze:
Postavení kněze:
- Poustevník. Poustevník je kněz bez řádu. Má velice omezený přístup k modlitbám (pouze tzv. Poustevnické modlitby), ale může zato vzývat libovolného boha.
- Akolyta, Kněz a Velekněz. Toto jsou postavení v Řádu, podle jejich důležitosti. Čím lepší, tím lepší modlitby jsou dostupné.
- Potulný Kazatel, Potulný Kněz. Pamatujeme i na kněze kteří nechtějí patřit k Řádům. Pokud jsou ve své Víře pevní, bůh si je vyvolí za své Kazatele/Kněze a dá jim lepší přístup k modlitbám.

Symboly:
Kněz není schopen seslat jiné než poustevnické modlitby bez svého Symbolu.
Symbol obdrží při vstupu do Řádu, nebo při zvolení potulným Kazatelem.
Symbol může být téměř cokoliv, většinou jde o předmět zvolený Řádem.

 

Kněz a boj:
- boj ruší kněze v soustředění, kněz má v boji postih na úspěch seslání modlitby
- plošné modlitby (např. Požehnání, Prokletí) berou ohled na Partu a víru (v boha nikoliv skill) - např. Požehnání je sesláno na všechny v zasažené oblasti, kdo jsou s knězem v partě nebo věří ve stejného boha. Prokletí zase zasáhne ty co nejsou v partě a věří v jiného boha.
Kněz a zbroj:
Zbroj neomezuje kněze v modlení. (omezuje pouze kouzlení kouzelníka)