Vyhledávání


"Každé skutečné dobrodružství vzniká nárazem fantazie na skutečnost..."
 

 

Válečník

 

Válečník

Válečníci se zaměřují na boj se zbraní a nošení zbrojí. Základem jsou zbraně, využívané pro boj zblízka. Sekundární styl boje se povětšinou zaměřuje na ovládaní více druhů zbraní, případně boj na dálku pomocí střelných zbraní.

Válečník se může zaměřit na různé kombinace a styly boje. Taktéž ovládá velké množství speciálních útoků, které mu umožňují například omráčit nebo odzbrojit protivníka.

 

Výběr bojové dovednosti

Základ každého válečníka je výběr bojové dovednosti. Musíte si uvědomit, jak se zbraně od sebe navzájem liší. Výhoda tyčových zbraní spočívá v dlouhém dosahu a udržení si protivníka od těla. Bodné zbraně jsou slabší, ale rychlé a velmi účinné. Meče mají zase výbornou obranu a jsou dokonale vyvážené pro boj se zvířaty, stejně tak pro boj s ozbrojenými protivníky.

Válečník si musí uvědomit, že různé bytosti porazíte s různými druhy zbraní. Naštěstí kategorie zbraní umožňují velký výběr samotných exemplářů.

Válečníci rozlišují:

Sečné zbraně - vyvážené - slušná obrana, rychlost i průraz - občasně nižší zranění, výborné jízdní zbraně. Dobrý výběr jednoručních i obouručních verzí.

Bodné zbraně - rychlejší a průraznější - velmi nízká standardní zranění, mizerné k obraně

Sekery - povětšinu obouruční, silné, útočné, menší výběr jednoručních zbraní, horší v obraně

Drtivé zbraně - velký výběr jednoručních i obouručních - extrémně pomalé zbraně, vyvážené vysokým zraněním. Výborné pro boj proti jezdcům.

Tyčové zbraně - mají výhodu rozsahu přes 2 pole a jsou vysoce průrazné, také se hodí pro boj za jízdy a pro boj proti jezdcům.

Hole - obrané zbraně, ale pouze v obouručních verzích, tudíž se nedají kombinovat se štítem. Způsobují velmi nízká zranění a nejsou moc průrazné. Výhoda je rozsah 2 polí a možnost udržení si protivníka od těla.

Střelné zbraně - vždy obouruční! Možnost střelby z dálky. Kuše jsou průraznější a mají vysoká zranění, také nemají tak vysoký postih na obranu jako luky. Luky jsou rychlejší a vyváženější, při střelbě zaleží hodně na dovednostech uživatele.

POZOR ! - válečník nemůže dosáhnout mistrovství ve střelbě jako hraničář. Má nižší hranici dovedností.

Pěst - zranění se čistě dovijí jen od síly válečníka a je nízké. Velmi nízká průraznost a průměrná rychlost. Též obrana je velmi nízká, ale dá se užívat štít. Velká výhoda neozbrojeného útoku nastává ve chvíli, kdy vás protivník odzbrojí. Není tolik ovlivněna vaše schopnost bránit se!

 

Druhy zranění a průraz

Každá zbraň má určitý druh zranění. Rozlišujeme na sečné, bodné, tupé a střelné. Není pravidlem, že všechny zbraně v jedné kategorii musí mít stejný druh zranění, ale je to obvyklé. Ale třebas u tyčových zbraní mají halapartny sečný druh zranění a kopí zase bodný. Zbraň má určitý průraz vůči zbroji. Zbroje zas mají různé odolnosti vůči těmto zraněním. Tato odolnost se počítá při částečném průrazu (projde jen určitý počet dmg, ne celý)

Různé bytosti mají vůči různým druhům zranění odolnost. Tudíž musíte si uvědomit, že bojovat proti nemrtvým dýkou, či kopím je velmi riskantní. Ovšem například bojovat s nimi tupou zbraní je velmi lehké a zabijete je mnohem snáze.

 

Podpůrné dovednosti

Taktika - slouží k vylepšení zásahu pro boj zbraněmi na blízkost

Přesnost - slouží k vylepšení zásahu pro boj střelnými zbraněmi

Úhyb - slouží k vylepšení šance úhybu a taktéž k ovládání štítu

Anatomie - ovlivňuje šanci kritického zásahu vůči humanoidům a zlepšuje léčení obvazy

Znalost zvěře - ovlivňuje šanci kritického zásahu vůči zvěři

 

Léčení

Válečníci se mohou léčit obvazy, případně pít ozdravné lektvary. Je vždy dobré mít v zásobě nějaké.

Obvazy zastavují krvácení a nemusíte mít žádnou dovednost. Léčení a Anatomie ovlivňují počet životních bodů, které obvazy vyléčíte.

Pozor! Léčit lze pouze bez bojového postavení (war mode) a můžete léčit pouze toho, kdo není v bojovém postavení. Musíte být krok od cíle a chvíli se nesmíte hýbat. Léčení má dvě po sobě jdoucí salvy. První ovlivňuje dovednost léčení a druhou dovednost anatomie ale s menším bonusem než léčení.

 

Zbroje a štíty

Válečník začíná s maximalizovanými perky pro boj s lehkými zbrojemi a středními zbrojemi. Aby mohl nosit těžké zbroje, musí se naučit perk. Zbroje mají určenou odolnost, kterou je nutné v boji prorazit.

Samozřejmě nejkvalitnější obranu mají těžké zbroje, avšak zaleží také na jejich kvalitě. I střední zbroj může poskytovat lepší ochranu, než těžká, pokud je vyjímečné kvality a ta těžká jen špatné nebo mizerné.

Štíty se dají kombinovat s jednoručními zbraněmi. Umění zacházet se štítem určuje dovednost "úhyb". Štít má šanci pokrýt jakoukoliv část těla, a jejich kvalita určuje jejich obranu.

Pokud se chce válečník zaměřit na boj se štítem, je dobré soustředit se na obrané perky, které zlepšují ovládání štítu a dokonce zvyšují obranu.

 

Postihy a bonusy

Zbraně - nedostatek síly = postih na zranění v hodnotě 50%

            - bonus za sílu = navyšuje způsobovaná zranění

            - nedostatek obratnosti = žádný postih

            - bonus za obratnost = ovlivňuje průraz zbroje danou zbraní

Zbroje   - nedostatek síly = postih k obraně

            - nedostatečný perk = postih na obratnost a tím i rychlost

Síla      - určuje zranění, nosnost, počet životů

Obratnost - určuje průraz

Stamina - určuje rychlost sekání nebo střelby

Mana - množství many na využívání aktivních perků

 

Perky

Válečník má mnoho druhů pasivních perků, které zlepšují zranění, rychlost útoku, schopnost uhýbat, či ovládání štítu a zbrojí. Válečníci mají však také aktivní perky, které jim dávají možnost speciálních útoků. Tyto perky se aktivují a mají pasivní efekt po dobu několika vteřin a nebo se aktivují a způsobí aktivní efekt při zásahu. Válečník si musí dobře prostudovat kdy jaký perk funguje a za jakých podmínek. Uvědomte si, že odzbrojovat vlka například nemá cenu.

Aktivace stojí manu, která se vypočítává primárně z intelektu a sekundárně z ostatních vlastností.

Odzbrojení - šance na odzbrojení protivníka (jen ti co mají zbraň)

Přesný zásah - šance na paralýzu na 3 sec

 

Zajímavosti a netradiční styly boje

Jezdectví - tento způsob boje nejlépe ovládají válečník a hraničář. Dá se říct, že každý z nich může být mistrem v určitém stylu boje. Hraničář ve střeleckém a válečník v boji na blízkost. Oba se však musí plně soustředit na tento styl boje.

Dovednost jezdectví určuje, jak se dokážete udržet v sedle, pokud vás zasáhnou. Dle vaší dovednosti, síly a obratnosti se určuje, zda spadnete či ne. Protivník zas využívá sílu, obratnost, schopnost zbraně shodit a bojovou dovednost.

Existují perky boj v sedle a také perky při nichž můžete udělat nájezd na protivníka, či ho pokopat koněm.

 

Tank - tento způsob boje se zaměřuje na nošení těžkých zbrojí a těžkých štítů. Nejspíš nebudete uštědřovat velká zranění, ale udržíte na uzdě i velký počet nepřátel. Podstatné jsou obrané perky a perky na zbroje. Taktéž je dobré mít perk, který zvyšuje obranu štítu vůči střelbě.

 

Střelec - válečníci nedosahují ve střelbě tak skvělých výsledků jako hraničáři, avšak díky jejich vysoké síle mohou například kuše způsobovat velmi těžká zranění. Navíc v kombinaci s těžkou plátovou zbrojí vás jen tak něco z míry nevyvede.

 

 by Sule