Vyhledávání


"Každé skutečné dobrodružství vzniká nárazem fantazie na skutečnost..."
 

 

Mág

Kouzelník

Kouzelník je povolání zaměřující se magii. Magii lze použít v boji i v praktickém životě, k tomu slouží kouzla jako zmenši či najdi objekt. Nebo otevři a zamkni dveře.

Kouzelník si musí uvědomit, že má velkou škálu kouzel a musí se naučit používat správná kouzla v tu správnou chvíli.

 

Potřeby ke kouzlení

Kouzla mají několik složek, které musí nebo by měl mít kouzelník k dispozici, aby mohl kouzlo seslat.

Mana - energie, kterou kouzelník používá k seslání. Pokud nemá dostatek magické energie, kouzla vysávají jeho životní sílu (životy).

Reagence - každé kouzlo stojí určité suroviny. Byliny, kořeny, drahé kameny atd. Pokud má kouzelník nedostatek surovin, jenž dané kouzlo potřebuje, tak ho seslání bude stát dvojnásobný až trojnásobný počet energie (many a nebo životů)

Dovednost - některá kouzla - a jejích málo potřebuji k seslání minimalní dovednost. Jedná se hlavně o vyvolávací kouzla či kouzla nekromancie. Bez této dovednosti vám kouzlo nepůjde seslat.

 

Kouzelník by si měl uvědomit, že při nedostatku energie či surovin ho může kouzlo zabít.

 

Školy magie - dovednosti

Základ každého kouzelníka je škola magie. Tu určují dovednosti. Čím větší dovednost máte, tím účiněni dokážete kouzla seslat. Například kouzlo "ohnivá koule" ovlivňuje škola (dovednost) evokace. Čím větší znalosti evokace máte, tím ničivější ohnivá koule je. Kouzelníci rozlišují 6 škol magie.

Obraná magie - sem spadají kouzla, která chrání kouzelníka vůči zraněním. Hlavní dovedností této školy je dovednost magická odolnost.

Evokace - magie zaměřující se na ovládání či přetváření surové energie, slouží k sesílání útočných kouzel.

Povolávání - přivolávání a vytváření různých bytostí, které jsou ovládáni kouzelníkem.

Nekromancie - škola temné magie, zaměřující se na ovládání a proklínání živých tvorů a taktéž na přivolávání a vytváření nemrtvých.

Hvězdoprava - škola cestovní magie. Díky této dovednosti se kouzelník může přenášet na velké vzdálenosti. Taktéž škola iluziorní magie, kde jsou kouzla jako je neviditelnost či klony.

Proměny - škola zaměřující se na proměny předmětů i proměny živých tvorů Taktéž manipulace s fyzickým světem jako je například vytváření pevných zdí, či proměna v kámen.

 

Slova moci a vlny magie

Magické formule se skládají ze slov moci, které kouzelník musí mít v paměti. Naučení slova moci je nezvratné. Takže si kouzelník musí dobře uvědomit, do jakého slova moci investuje body.

Kouzelníci rozlišují 5 základních vln, podle níž se magie řídí. Důležité je si uvědomit, že každá vlna, tvořící kouzla má jiné učinky v ruzných druzích škol magie.

Nejlepší příklad je na škole magie Evokace, která obsahuje všechny vlny. Vlna Pyro v něm tvojí ohnivé koule, výbuchy a podobná kouzla, zatímco vlna Hielo zase ledové bouře. Vlny určují jakým směrem se vydáte v dané škole magie. Škola magie zas určuje, jaký druh kouzelníka jste.

Pyro - vlna ohně

Hielo - vlna chladu

Ji - vlna energie

Evart - vlna negativní složky magie

Van - vlna pozitivní složky magie

 

Dovednosti

Magie - hlavní dovednost kouzelníka, která určuje šanci na seslání kouzla

Meditace - dovednost, která regeneruje manu kouzelníka

Magická odolnost - dovednost, díky níž je možné kouzlu odolat

Podpůrné dovednosti - viz školy magie, zesilujicí účinky kouzel

Bylinkaření - dovednost k nacházení bylin co by surovin pro kouzla a alchymii

Vzdělání - dovednost sloužící k psaní magických svitků

 

Perky ovlivňujicí kouzlení

Kouzelník má navýběr z mnoha druhů perků. Elementarní perky ovlivňují útočná kouzla. Taktéž má perky k lepšímu ovládání summonů nebo k jejich posílení.

Nejduležitější perky jsou koncentrace a kouzlení v boji, které umožňují sesílat kouzla i v případě, že se někdo snaží kouzelníka přerušit a znemožnit mu seslat kouzlo.

 

Zbroje a zbraně

Všechny zbraně při seslání kouzel padají do batohu. Vyjímkou jsou hole, pomocí níž lze kouzla sesílat.

Zbroje snižují šanci na seslání kouzla. Čím těžší a silnější zbroj, tím hůře se sesílá. Seslat kouzla v kožené zbroji časem neni tak obtížné, ale v kovové ano a v plátech absolutně nemožné.

Každá část zbroje ovlivňuje šanci na seslání kouzla jinak. Nejméně to je tunika a kalhoty, poté nakrčník a rukávy. Nejvíc ovlivňuje sesílání čapka nebo helma.

V rukavicích nejde absolutně sesílat kouzla a to nikdy!

 

Rady pro počáteční výběr WoP

Počet WoP která lze pojmout do paměti je omezen. Omezujícím faktorem je Síla vůle, která je odvozena z Inteligence, Magie a Meditace. (důležitost podle uvedeného pořadí)
Každé WoP je ohodnoceno určitou bodovou hodnotou a skupinou do které patří. Naučení se jednoho WoP může významně ovlivnit cenu jiných - například pokud se naučíte WoP chladu - Hielo, velmi si tím zdražíte WoP Žáru, Energie, atd.
Systém je propočítán tak že nelze ani za ideálních podmínek pojmout všechny WoP. Navíc je nastaven tak aby podporoval "specializace" v živlech (viz. zmíněné zdražení Hielo/Pyro).

Zde jsou pravidla učení se WoP:
1, WoP vlny (WoPv):
Do skupiny WoPv patří: Pyro, Hielo, Ji, Evart a Van.
Základní cena WoPv je 10. Každé koupené WoPv zdraží ostatní WoPv o 20 bodů.
První mě stojí 10, druhé 30, třetí 50 bodů Vůle … Na všechny potřebuji 250 bV.

2, WoP změny podstaty: (WoPp):
Do skupiny WoPp patří: Ow, Wer, Teo, Neg, Matt.
Základní cena WoPp je 5 bV. Koupené WoPp zdraží své opozitní WoPp o 10.
Opozice jsou Ow x Wer, Teo x Neg. Matt je samostatné a jeho koupě nezdražuje nic.
Na všechny potřebuji 45 bV.

3, WoP dosahu (WoPd):
Do skupiny WoPd patří (a jejich cena): Asm (1), Bor (3), Napa (5), Igni (7) a Kel (1).
Na vše potřebuji 17 bV.

4, WoP cílové oblasti (WoPc):
Do skupiny WoPc patří: Cero, Dom, Fal, Gatra, Liq, Quis, Rhea, Syan, Um, Xoth, Yeno a Zuu.
Jejich základní cena je 2 bV. Každé koupené WoPc zdraží ostatní WoPc o 2 body.
První mě stojí 2, druhé 4, třetí 6 … Na všechny potřebuji 156 bV.

5, Doplňkové a Unikátní WoP:
Doplňkové WoP nestojí nic, a není potřeba se je učit.
Unikátní WoP nestojí nic, a nelze je získat jinak než jako speciální odměnu.

Počet bodů vůle (bV):
V ideálním případě je 270 bV - IQ 170 (elf-kouzelník) a oba skilly na 100. AD postava o malinko víc, pokud jí Magie a Meditace dojdou do 120.

Síla Vůle = Inteligence + Magie x 0,7 + Meditace x 0,3.